Levering til døra
Til kassen
Totalt: 0

Meny

Logg inn

Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter
TOTALT 0,-
Levering til døra | Betal med Klarna, Visa, Master Card eller Vipps

Hva kan vi hjelpe deg med?

Kontakt oss

Telefon
Åpent mellom 8-16 Ring oss på 40 00 23 11 (tast 1)
Adresse
Øvre Hagaveg 181 2150 Årnes

Ofte stilte spørsmål

Ved

Hvor raskt kan dere levere veden? Vi forsøker å levere innen to uker i vedsesongen (august til februar). I de travleste periodene (august/september, oktober) klarer vi ikke alltid det, dessverre. Vi forsøker å holde deg oppdatert underveis.

Kan dere levere på mandag?

Når du bestiller kan du skrive inn ønske om levering, så gjør vi så godt vi kan for å få til dette. Ved eventuelle endringer vil du få beksjed fortløpende.

Kan dere levere kl.12:30?

Når du bestiller kan du skrive inn ønske om levering, så gjør vi så godt vi kan for å få til dette. Ved eventuelle endringer vil du få beksjed fortløpende.
Kan dere levere i juli? Nei, dessverre. I juli er det ferietid hos oss og vi er for få på jobb til å håndtere dette. Det er i så fall unntaksvis.
Kan dere ringe før dere leverer? Vi kan ringe, men vil helst sende en SMS. 
Må jeg være hjemme når dere leverer veden? Nei, det må du ikke. Gi beskjed om dette ved bestilling. 
Kan dere bære veden? Vi løfter veden ut av bil. Vi har dessverre ikke kapasitet til å bære rundt hus, opp på veranda, ned i kjeller, inni bolig osv.
Hva slags treslag er veden? Primært bjørk, men av og til også gran som et suplement.
Hvor mange 60 liters-sekker går det på en storsekk (1000l)? Ca 13 stk. 60 liters-sekker er stablet (ligger tettere). Det betyr at det er mer luft mellom kubbene i en 1000 liters-sekk.
Hvor mye ved bruker jeg i løpet av vinteren? Avhenger av hvor mye du fyrer, ny eller gammel ovn, hvor varmt du liker å ha det osv. Jeg har 2 gamle ovner (etasjeovn og en vanlig Jøtul 602). Fyrer morgenen og kveld og i helgene, og bruker ca 60 stk 60 liters-sekker.
Hvor mye er en favn ved? (30 cm kubber) er ca 3,3 kbm ustablet ved.
Er veden tørr? Ja, vi leverer ved med en fuktighetsprosent mellom 12 og 18%. Ifølge Norsk Ved sine normer, kan vi levere ved opptil 20% fuktighet.
Er det mugg på veden? Nei!
Kan jeg bestille nå og hente om 3 mnd? Ja. Så lenge du henter selv, kan du hente når som helst innenfor våre åpningstider, mandag til fredag 08-15.
Er det mulig å hente selv hos dere? Hvor eventuelt?

Det er mulig å hente sekkene selv, Øvre Hagaveg 181 på Årnes (åpningstid er man til fre 08-15). 

Vil anbefale å ringe på forhånd og avtale, sånn at det er en arbeidsleder tilstede til å hjelpe deg: Telefon 40 00 23 11 (tast 1 for ved).

Henter dere europallene? Beklager, vi har ingen hente-/panteordning. Pallene er inkludert i prisen, så disse er dine. Dersom du ønsker å bli kvitt pallen kan den eventuelt tilbakeleveres på Øvre Hagaveg 181 på Årnes.
Hva menes egentlig med 1.klasse ekstra? Kort fortalt så er det tørr og god bjørkeved med pent utseende. Sistnevnte har blitt høyre vektlagt med årene siden veden i større grad blir brukt som en del av interiøret.
Fraktpriser? Full oversikt over faktpriser, sortert etter pris og postnr finner du her
Hva betyr kapp, er det dårligere kvalitet? Kapp er like god ved som all annen ved. Det som er spesielt med kapp, er at det er den siste biten på stokken som ikke er nok til 30 cm. Den er likevel kløyvd og tørket som all annen ved.

 

Generelle spørsmåll

Jeg har bestilt varer i nettbutikken, men har ikke mottatt ordrebekreftelse? Har du sjekket ditt spam/søppelfilter? Vi opplever at flere av våre kunder får ordrebekreftelsen sin dit. 
Hva gjør jeg hvis jeg har skiftet etternavn, adresse eller mailadresse? Da må du ta kontakt med ved@kanmer.no eller via telefon 40 00 23 11 så hjelper vi deg med dette.
Bestillinger utenfor Norge? Pr i dag sender vi ikke varer utenfor Norge.   
Hvorfor kan kan jeg ikke handle med Klarna faktura som betalingsvalg? Når du velger Klarna så gjør de en automatisk kredittsjekk av deg. Det er viktig at du bruker den adressen som er registrert på deg i folkeregisteret når du fyller ut dine opplysninger i kassen. Kontakt Klarna på Klarna hvis kjøpet ditt blir avvist. De kan også kontaktes på telefon; 21 01 89 90. Kundesenterets åpningstider er mandag - fredag 08.00 - 17.00.  
Hva er Klarna konto? Betalingsmåten for deg som selv vil velge hvor mye du betaler hver måned. Men Klarna konto er mer enn det! Bortsett fra at du alltid får hjem varene dine innen du betaler, samler du alle kjøpene dine på en konto. Dette gjelder også om du har handlet i flere forskjellige butikker via Klarna konto. Det betyr kun en faktura, uansett antall kjøp. 
  • Få alltid varen før du betaler 
  • Betal fra 95 kr/mnd eller 1/24 av totalbeløpet
  • Du trenger aldri å gi ut bankkort opplysninger 
  • Alle kjøpene dine samles på en konto og på en faktura
  • Handle nå - betal i slutten av førstkommende måned
  • Du kan når som helst betale hele beløpet med en gang